چگونه سایت درست کنیم؟
۶ آذر ۱۳۹۴

مقدمه

در دنیای فناوری امروزی، داشتن سایت برای شرکت ها، موسسات، آموزشگاه ها، حتی اشخاص امری ضروری به نظر می رسد. شرکت های زیادی محصولات خود را بصورت اینترنتی و با کمترین هزینه در معرض دید عموم قرار می دهند. دیگر افراد نیز با کمترین هزینه محصولات شرکت مذکور را مشاهده می کنند و محصول مورد نظر خود را بصورت اینترنتی انتخاب و حتی خریداری می کنند.

دنیای امروز دنیای پیشرفت است. فرصتی برای به تاخیر انداختن کارها و ایده های خود نداریم! اگر هنوز سایت خود را راه اندازی نکرده اید شاید امروز فرصت مناسبی باشد.

پیش نیاز ها :

قبل از هر چیز، باید در فورسرور ثبت نام کنید

برای داشتن سایت، باید هاست و دامنه داشته باشید. دامنه نام سایت شماست برای مثال ۴server.ir نام دامنه همین سایتی است که شما در حال حاضر در حال مشاهده آن هستید. هاست نیز فضای سایت است که تمام مطالب، فایل ها، عکس ها و … مربوط به سایت در آن قرار می گیرد. مطلبی که در حال حاضر در حال مطالعه آن هستید در فضای “هاست” سایت فورسرور ذخیره شده است.

ادامه مطلب
Linux چیست ؟

لینوکس (Linux) یک سیستم عامل مانند ویندوز است که از هستهٔ لینوکس استفاده می‌کنند و معروف‌ترین نمونه از نرم‌افزار آزاد و متن‌باز شناخته می‌شود. برای داشتن هاست لینوکس نیاز به نصب لینوکس نیست.

بدلیل پایداری و انعطاف لینوکس، این سیستم‌عامل حضور پررنگی به عنوان سیستم‌عاملی برای کامپیوترهای سرور دارد. بر اساس آمار در سال ۲۰۰۸، از میان ۱۰ تا از معتبرترین شرکت هاستینگ دنیا، ۵ شرکت سیستم‌عامل لینوکس را در سرورهای خود بکار می‌گیرند.

توزیع های لینوکس به طور گسترده ای به عنوان سیستم عامل در ابر رایانه ها استفاده می شود : از نوامبر سال ۲۰۱۰، از ۵۰۰ سیستم برتر ، ۴۵۹ مورد (۹۱٫۸ ٪)تحت اجرای توزیع های لینوکس هستند. لینوکس همچنین در سال ۲۰۱۱ به عنوان سیستم عامل برای قوی ترین ابر رایانه جهان (سکویا) به کار گرفته شد.

ادامه مطلب
PHP چیست؟

پی‌اچ‌پی (PHP) که مخفف Hypertext Preprocessor می باشد، یکی از پر طرفدارترین زبان‌های پردازه‌نویسی (اسکریپت‌نویسی) متن باز و رایگان است که بیشتر برای طراحی برنامه‌های سمت سرور در وب‌سایت های پویا (دینامیک) مورد استفاده قرار می‌گیرد. پی‌اچ‌پی در سال ۱۹۹۴ توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد و در طی زمان این زبان برنامه‌سازی، توسط سایر کارشناسان و برنامه‌نویسان تکمیل گردیده و به شکل کنونی آن درآمده‌است. برای استفاده از PHP در هاست های فورسرور، از هاست لینوکس استفاده کنید.

ادامه مطلب
MySQL چیست؟

مای‌اس‌کیوال یک سیستم مدیریت پایگاه داده (دیتابیس) رابطه‌ای است که امکان ذخیره سازی، جستجو، مرتب کردن و بازیابی داده‌ها را فراهم می‌کند. سرور مای‌اس‌کیوال به چندین کاربر اجازه استفاده همزمان از داده‌ها را می‌دهد و دسترسی افراد معتبر به داده‌ها را تسریع می‌کند. این سیستم مدیریتی پایگاه داده، رایج‌ترین پایگاه داده متن‌باز محسوب می‌شود. برای استفاده از MySQL در هاست های فورسرور، از هاست لینوکس معمولی یا هاست لینوکس حرفه ای استفاده کنید.

ادامه مطلب
cPanel چیست؟

سی‌پنل (cPanel) یک صفحهٔ کنترل میزبانی وب برای هاست های لینوکس است که بوسیلهٔ ایجاد رابط کاربری و ابزار خودکار طراحی شده است تا کار کردن با فضای میزبانی وب را راحت‌تر کند.

آدرس سی پنل (cPanel) هر سایت : cpanel.sitename.com و یا sitename.com/cpanel می باشد (به جای sitename.com باید آدرس سایت خود را وارد کنید)

نام سرور برای اتصال به دیتابیس : localhost

آدرس smtp هر سایت : mail.sitename.com (به جای sitename.com باید آدرس سایت خود را وارد کنید)

ادامه مطلب
whois چیست؟

whois از دو کلمه who و is تشکیل شده و به معنای چه کسی می باشد.

در دنیای هاستینگ این واژه اغلب برای جستجوی اطلاعات دامنه های ثبت شده به کار می رود. وقتی از یک دامنه whois بگیرید اطلاعاتی مانند زمان ثبت، تاریخ انقضا، صاحب امتیاز و … نمایش داده می شود.

برای whois گرفتن از دامین مورد نظر خود از طریق بخش جستجوی دامنه در فورسرور اقدام کنید

ادامه مطلب
برخی از مشتریان ما
سوالی دارید ؟ بپرسید
پشتیبانی :
013-33849867

09112321282
گفتگوی آنلاین
Info@4server.ir